Marketing

Wpis opisuje funkcje programu wspierającego pracę biur turystycznych i wycieczkowych. Niedługo udostępnimy również demo do samodzielnych testów.

Jak usprawnić oraz udoskonalić kontakt z potencjalnym klientem?

Od tego, czy zyskamy klienta, w dużej mierze zależy, w jaki sposób oraz kiedy odpowiemy na zapytanie na ofertę. Częstą przyczyną utraty klienta jest zbyt późna odpowiedź oraz brak dobrze przygotowanej oferty, która mogłaby go zainteresować.

Wygląd oraz forma oferty ma duże znaczenie w tym, czy klient zdecyduje się na nasze usługi. Źle przygotowana oferta, która nie prezentuje wszystkich walorów naszych usług, może zniechęcić potencjalnego klienta, na czym zawsze skorzysta lepiej przygotowana konkurencja. 

Przykład: Pan Tomek, który pracuje w biurze firmy przewozowej, otrzymał w godzinach porannych zapytanie o koszt wycieczki 40 osobowej grupy do Malborka. W natłoku pracy Pan Tomek zapomniał odpisać tego samego dnia. Ofertę oraz e-maila przygotował na szybko dzień później, ale klient odpisał, że zdecydował się już na firmę konkurencji.

Posiadanie dobrej oferty naszych usług nie zawsze wiąże się z przekonaniem do siebie potencjalnych klientów. Istotnym jest czy zaprezentujemy naszą ofertę właściwie.

Znajdujące się w ofercie wszystkie zalety oraz plusy naszych usług pozwolą na lepsze zaprezentowanie oferty, przez co klient zostanie zachęcony mając dokładną wiedzę za co zapłaci i jakie korzyści przy tym otrzyma.

Klienci najczęściej wysyłają zapytania o ofertę do kilku firm, aby je porównać. Dzięki szybkiej i zadowalającej odpowiedzi przekonamy klienta do siebie, sprawiając, że przestanie on szukać dalej wśród konkurencji.

Pracownicy nie będą musieli zmagać się z niechęcią do tworzenia ofert dla klientów.

Przedstawione obrazki prezentują zrzuty ekranu z oprogramowania przeglądarkowego wspierającego pracę biur organizujących wycieczki, kolonie, wczasy. Powyżej widać listę wysłanych ofert, z wyszczególnieniem daty wysyłki, adresata oraz numeru telefonu osoby kontaktowej. Dzięki temu bardzo szybko możemy określić oferty, w których sprawie warto wykonać telefon z zapytaniem, czy oferta dotarła i jaki jest jej odbiór. Dodatkowym atutem jest możliwości szybkiego zduplikowania oferty. Jeżeli już kiedyś przygotowywaliśmy ofertę na 3-dniowy wyjazd do Karpacza to nie ma sensu pisać wszystkiego od nowa! Łatwo można zmienić poszczególne atrakcje zachowując ogólny szablon i punkty, które się pokrywają.

Z kolei poniższy zrzut ekranu prezentuje moduł liczący opłacalność. Funkcjonalność jest dosyć rozbudowana, ale dzięki temu pozwala szybko policzyć wszystkie koszty i zamienić je w ofertę dla potencjalnego klienta. Z pewnością poświęcimy osobny wpis na ten moduł!

Przygotowanie dobrej oferty wymaga czasu i zaangażowania na co pracownik nie zawsze jest gotowy. Opóźnienie w odpowiedzi sprawia, że klient nie czuje się pewnie i spokojnie odnośnie skorzystania z naszych usług. Szybka i sprawna odpowiedź świadczy o profesjonalnym oraz poważnym podejściu firmy do klienta i tak też jest ona odbierana. 

Nasz program pozwala na płynne oraz szybkie odpowiedzi dla klientów z perfekcyjnie przygotowanymi ofertami na podstawie wzorów szablonów ofert gotowych do indywidualnej edycji. Dzięki właściwemu podejściu oraz profesjonalnej prezentacji Wasza firma już nie będzie tracić klientów, a prawdopodobnie zyska ich większą liczbę.

Przeklejony uniwersalny wzór oferty do klienta nie zrobi na nim wrażenia.

Nasz program jest przydatnym narzędziem dla pracowników, aby wysyłać skuteczne oferty do klienta.

Tak prezentuje się przykładowa oferta w PDF:

Na podstawie szablonów gotowych do łatwej i szybkiej edycji, masz możliwość spersonalizowania oferty do potrzeb oraz wymagań konkretnego klienta. Możemy z łatwością uwzględnić opcje spełniające potrzeby naszego potencjalnego klienta oraz najlepsze dla niego rozwiązania.

Nie będzie już sytuacji, w którym pada pytanie czemu nikt nie odpisał klientowi ponieważ nasz program przypomina o potrzebie wysłania odpowiedzi.

Do wszystkich informacji będzie można szybko przejść w programie co pozwala szefowi mieć wszystko pod kontrolą bez niespodzianek, że ktoś nie dopilnował swojej pracy.

W przygotowaniu dobrej oferty należy skupić się na korzyściach dla klienta jakie zyska korzystając z naszych usług. Pisząc je ręcznie bez dobrze przygotowanego wzoru można łatwo zapomnieć o wypisaniu najważniejszych zalet. W przypadku droższej oferty w porównaniu do konkurencji możemy wygrać właściwym zaprezentowaniem korzyści płynących z naszej oferty co klient potraktuje jako zasadne oraz warte wyższej ceny.

Warto również wspomnieć, że cena podlega negocjacji zależnie od indywidualnych potrzeb klienta.

Podsumowanie dobrze prowadzonej oferty sprzedaży:

  • Tylko dobrze przedstawiona oferta może przynieść nam wielu nowych klientów.
  • Czas oraz reakcja na zapytanie o ofertę ma ogromne znaczenie w tym jak klient nas odbiera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz